Go Back   Club Lexus Forums > Lexus Model Forums > IS Models > IS - Second Generation
Sign in using an external account
Register Forgot Password?

My HID experience with XenonDepot vs. iJDMToy vs. DDM Tuning

Reply
 
 
 
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 01-09-13, 12:06 AM   #16
TooCool4u
Driver
Trader Score: (2)
 
Join Date: May 2012
Location: Ga
Posts: 146
Default

I know where to get my HID next
This ad is not displayed to registered members.
Register your free account today and become a member on Club Lexus!
TooCool4u is offline   Reply With Quote
Old 01-09-13, 06:57 PM   #17
jsmacks
Pole Position
Trader Score: (0)
 
jsmacks's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: Orlando, FL
Posts: 342
Default

Ok.. get this.

I finally get my refund back from iJDMToy.. and they took out their shipping costs to me.. on their defective product.

I call them back on it, they say that yes.. even if they sell you a defective product, they will not only require you to ship it back at your expense.. but they will not refund your original shipping costs..

Meaning.. I had to pay for shipping to me.. and then back again.. on a defective product.

This is horrible, horrible business. Not only will they not stand behind their products, but it's all on your dime when they sell you a defective product!

DO NOT BUY FROM iJDMTOY!!! AVOID THIS VENDOR!!

Last edited by jsmacks; 01-09-13 at 07:02 PM..
jsmacks is offline   Reply With Quote
Old 01-10-13, 12:13 PM   #18
iJDMTOY
Automotive LED Expert
Trader Score: (5)
 
Join Date: Sep 2011
Location: CA
Posts: 363
Default

Mark,

I'm sorry for any inconvenience that you had with our company in regards to this parictular transaction. However, I must clear up the misinformation regarding that we do not stand behind our products which is not true.

We definitely do stand behind our products when the customer is within the warranty period such as yourself. Upon checking the notes, it shows that you were going to send back the defective set back to us and we were going to have it tested and replaced under warranty and sent back to you. However, on the 3rd, you had called and spoke with me stating that you would rather get a refund for the return instead.

We obliged to that request and noted for the item to be refunded upon return instead. However, for all returns (no exceptions), the shipping and handling costs are non-refundable. The shipping costs on our website are used to pay the carrier and materials used to package the goods, no money is made on our end with the shipping costs.

We do appreciate your input in regards to this transaction.

- Thura
iJDMTOY is offline   Reply With Quote
Old 01-10-13, 02:10 PM   #19
jsmacks
Pole Position
Trader Score: (0)
 
jsmacks's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: Orlando, FL
Posts: 342
Default

Thura..

You've contradicted yourself in your own post. The fact of the matter is that you do not stand behind your products.. or else you would cover the costs of shipping on a defective product that you supplied. It should not be up to me pay extra for a defective product. I'm already out the time and expense of having to deal with this, install things more than once, time on the phone, running to the post office, etc. The very least you could do is cover your own shipping.

Kids, let's compare and contrast the actions of two different companies here:

XenonDepot/KB Carstuff - If a defective product is sent out, a replacement is supplied free of charge. No having to return anything, no having to pay for shipping twice.

iJDMToy - If a defective product is sent out, you pay for the shipping back in order for a refund to be issued and they will take your original shipping costs from you. You're out shipping both ways plus your time and expense.. and end up with nothing.


The difference in customer service policy is striking and can be used as a lesson in how to run a company. I own and run one too.. and if anyone at anytime has any problems with our products, guess what? We refund everything and even send them a couple of freebies as a goodwill gesture.

It's the principle of the matter. Again.. I hope the $10.50 postage that you saved by jacking me for it is worth the loss of customers.

Last edited by jsmacks; 01-10-13 at 02:17 PM..
jsmacks is offline   Reply With Quote
Old 01-10-13, 02:58 PM   #20
dong888
Pole Position
Trader Score: (1)
 
Join Date: Mar 2006
Location: ca
Posts: 333
Default

After reading the post (from different dates too). Here is my opinion in this:

1. The return policy is written in ijdmjoy website. And it is stated that they do not cover shipping/handling charge.
2. An end customer indeed experience an defective product and return it within allowable time. The refund was total less shipping and handling. Valuable time was wasted in debugging the product and communicating with the company.

I would strongly recommend that ijdmjoy to re-think the return policy regarding to shipping/handling charge. In a case of defective product, most companies will do full refund (including shipping/handling) while letting customer to be responsible for the return shipping charge. And many companies does even better service and issuing the customer a pre-paid postage with RMA # for return and fully refund the money.

Due to ijdmjoy's current return policy, it is my opinion that I will not consider purchase at this store. If I purchase a product that is less than the round-trip shipping charge, I am not protected since it is more expensive to shipping to back to get refund than just throwing it away.

While the company does not make money on shipping charge (partial statement since there is still that handling charge, isn't it), if the product is great, the defective rate should be low and the company should be able to absorb the shipping charge in case of a defective return. Afterall, it is part of the risk of doing business.
dong888 is offline   Reply With Quote
Old 01-10-13, 03:05 PM   #21
Vroomin350
Lexus Champion
Trader Score: (28)
 
Join Date: Jan 2011
Location: SoFla
Posts: 4,283
Default

I dont buy bulbs much, but I would strongly recommend you guys atleast look over your return policy on Defective items. If the customer "changes their mind" the hell with em ... However if the product is defective that's a different story. With the current return policy I wouldn't purchase anything either. Like Dong said, you guys are a good company and if you stand behind your product you would know this wont happen often. Unless it does and that's why you keep the shipping charges. Then I definitely don't want to shop there.


For fairness sake, I do have many friends who buy from Ijdmtoy and have had absolutely no issues, so no problem there. Which is exactly why I think this should be the exception to the rule, not the rule itself.
__________________
2012 USB F-Sport 250
2007 SGM IS350

State of Stance Feature

#LEXUSBOYS
TLN #Φ... because that's how the 5% rolls.
VOLK GT-V/WORK GNOSIS GS3/F-Sport's/ENKEi NT-03/CONCAVO CW-S5/HRE 540R
Vroomin350 is offline   Reply With Quote
Old 01-10-13, 03:34 PM   #22
jsmacks
Pole Position
Trader Score: (0)
 
jsmacks's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: Orlando, FL
Posts: 342
Default

For the record, here's a shot of the yellow, defective 6k Garax bulbs. Fogs are 6000k XDs. This was after a couple hours of driving and warm up.

The only reason that I changed my request from a replacement to a refund was because I was being asked to pay for shipping back. That showed me enough that they wouldn't stand behind things in the future.. so I opted to cash out and go with a company that does.


Click the image to open in full size.

Last edited by jsmacks; 01-10-13 at 03:50 PM..
jsmacks is offline   Reply With Quote
Old 01-10-13, 09:44 PM   #23
Jetfire
Royale with cheese
Trader Score: (3)
 
Jetfire's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Vancouver
Posts: 4,106
Default

I've used xenondepot and hidxtra. both have taken care of me very well. would not hesitate to use either of them. especially xenondepot.. gotta support my canadian suppliers.
__________________
Haruhiko Tanahashi(Chief engineer):"when I was thinking of the LFA's character I was thinking of the whole women. A woman can be passionate and elegant, but she is also capable of being quite exciting and has a need to be dominated"
Jetfire is offline   Reply With Quote
Old 01-11-13, 12:39 PM   #24
iJDMTOY
Automotive LED Expert
Trader Score: (5)
 
Join Date: Sep 2011
Location: CA
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by jsmacks View Post
Thura..

You've contradicted yourself in your own post. The fact of the matter is that you do not stand behind your products.. or else you would cover the costs of shipping on a defective product that you supplied. It should not be up to me pay extra for a defective product. I'm already out the time and expense of having to deal with this, install things more than once, time on the phone, running to the post office, etc. The very least you could do is cover your own shipping.

Kids, let's compare and contrast the actions of two different companies here:

XenonDepot/KB Carstuff - If a defective product is sent out, a replacement is supplied free of charge. No having to return anything, no having to pay for shipping twice.

iJDMToy - If a defective product is sent out, you pay for the shipping back in order for a refund to be issued and they will take your original shipping costs from you. You're out shipping both ways plus your time and expense.. and end up with nothing.


The difference in customer service policy is striking and can be used as a lesson in how to run a company. I own and run one too.. and if anyone at anytime has any problems with our products, guess what? We refund everything and even send them a couple of freebies as a goodwill gesture.

It's the principle of the matter. Again.. I hope the $10.50 postage that you saved by jacking me for it is worth the loss of customers.
I appreciate the input from everybody in regards to the situation and I'll have this brought up to the owner. For those who are not familiar, I am the supervisor in charge of sales and customer service here and my main job is to enforce the rules and policies we have here, not to create them or change them unfortunately. To sum it up, they tell me to jump up and I ask "how high?", I merely just work here and do all that I can within my powers for my customers.

Now with that being said, despite my position, there are several things that I feel should be changed at this company such as the defective return for refund situation that Mark and our company was recently involved in. I wish that I had the final say in what kind of policies are enforced and which ones are not.

As I said, I'll talk to my boss in regards to this particular situation and see if we can modify our return policy to allow a full refund or perhaps cover the shipping costs for defective items for refund only (items for warranty/exchange will still be the responsibility of the customer) or even do both for items that are tested to be completely defective and the customer wants a refund.

If I am able to get to the solution that is suitable for you Mark, I'll be sure to email you directly and inform you of it. I cannot promise that it'll be something we change, but I can promise that I will do my best to seek out a better solution for you and others in the future.
iJDMTOY is offline   Reply With Quote
Old 02-17-13, 12:22 AM   #25
my1s250
Lead Lap
Trader Score: (1)
 
Join Date: Jan 2011
Location: tx
Posts: 467
Default

I just go with theretrofitsource.com no need to return defective product just need to take picture and send to them and they send out product within a week and you don't have to pay for shipping .
__________________
mods:Lexan yellow fog light vinyl cover, ,Garax 8000k headlight, 6000k City light, 5000k DRL, IS350 Caliper, LED Cup Holder mod,F-sport exhaust,F-sport intake
my1s250 is offline   Reply With Quote
Old 03-23-14, 06:30 AM   #26
ivnnln
Pole Position
Trader Score: (1)
 
Join Date: May 2009
Location: CA
Posts: 290
Default XenonDepot Is Missleading

Quote:
Originally Posted by jsmacks View Post
So in December, I finally got around to upgrading my HID headlight bulbs and installing an HID fog kit. The sequence of events went like this:

- Mid December, I first ordered a set of DDM Tuning 6000k D4S bulbs and 6000k 9006 foglight kit. $30 + $30.. why not!

- Within days, I had a feeling that it wasn't going to be what I wanted.. so I took advantage of a coupon code from iJDMToy and ordered a set of Garax 6000k D4S bulbs

- A week after that.. I had a feeling about the DDM Tuning fog light kit, so I ordered a XenonDepot Volt kit.

Just in time for all of this, one of my factory HID bulbs burnt out. Perfect timing!

First to arrive was the XenonDepot foglight kit. Super nice packaging, nice quality kit. Had an issue installing with the plug pins needing to be pulled out and polarity reversed in order for them to work. Customer service walked me through the whole process and was super patient and made sure that I got them working perfect and everyone was happy. End result.. HOLY CRAP THESE THINGS ARE BRIGHT! Talk about a whole new world.. wow. I never imagined that they could make such a difference.

Next came my Garax bulbs from iJDMToy. Installed them.. and they were yellow and dim. It was determined that they were faulty from the factory. I emailed a picture of the lights compared to my fogs, and they replied that yes.. they are faulty.. please send back for exchange. Great.. you'll cover the shipping? Nope. YOU pay for shipping back for a faulty product. Ok.. wait. will you at least send me a new pair to swap out since I don't have a good set and it's a safety issue? NOPE.. you pay for shipping back on a faulty product and wait 3-5 days for evaluation, and then we'll send you a new pair. No matter how I pleaded, they wouldn't budge.

Funny thing.. a few days later, I was coming home and noticed that one of my fog lights was out. It came back on when I flicked my lights.. which made me think that possibly a ballast was bad. I called XenonDepot the next day, and customer service was totally cool.. wanted me to do a few troubleshooting things.. but said that if we determined that the ballast was bad, that they would send me out a replacement ASAP no questions asked. Wow. That's service!

Now.. just a few days ago, after 3 weeks of waiting.. my DDM Tuning 9006 HID kit and D4S bulbs arrived from China. Unpacked.. and I have to be honest, the HID kit looks identical to the XD kit. Same exact ballasts from the outside minus the sticker. Exact. Keeping in box to sell. However.. now I had replacement bulbs so I could send back the Garax set! Installed the DDM Tuning HID bulbs.. and oh my god. They're dim and blue. Seriously. One is brighter than the other.. and at night, they barely look like they're on. How they get away with selling these things as street legal.. I have no idea. TOTALLY unsafe. Horrible, horrible bulbs. If this is the bulb quality for the HID kit.. NOW I understand. Tried to contact DDM Tuning for a refund and they won't even respond or pick up the phone! "Lifetime warranty" that you can't even claim on? Now I know what Steve meant.

Sent back the Garax bulbs to iJDMToy for a refund instead of an exchange. Ordered up a set of XenonDepot 6500k D4S bulbs.. because I KNOW they will stand behind them.

Conclusion: STICK WITH XENONDEPOT. While they may be a little more expensive, having a high quality, BRIGHT product with people standing behind it is worth the extra $40-$50.. easily. HIDs can burn out, fail, you name it. You WANT a company that will guarantee you and service it no questions asked.

My $0.02
Be aware, XenonDepot did not have or carry D4S as 6500k, they said it was manufacture missed label as 6000k when I ordered mine later week. Their website choice during check out for D4S was with 6500k, but they updated it to 6000k. Ithey said that the 6000k should be as 6500k due to missed label. I said this is BS. I even sent them the comparison of 6000k and 6500k images, still did not hear. back from them for about a week now. I spoke to John and Danny. They are avoiding my email. They are miss leading the costumers. I told them send me the correct D4S what I oredered which was the 6500k and not the 6000k, and I have not gotten response for either Dany or John yet. Picture below is the 6500k on my other Lex. You can see the bluish in it.
Attached Images
 
ivnnln is offline   Reply With Quote
Old 03-23-14, 06:34 AM   #27
ivnnln
Pole Position
Trader Score: (1)
 
Join Date: May 2009
Location: CA
Posts: 290
Default

Quote:
Originally Posted by ivnnln View Post
Be aware, XenonDepot did not have or carry D4S as 6500k, they said it was manufacture missed label as 6000k when I ordered mine later week. Their website choice during check out for D4S was with 6500k, but they updated it to 6000k. Ithey said that the 6000k should be as 6500k due to missed label. I said this is BS. I even sent them the comparison of 6000k and 6500k images, still did not hear. back from them for about a week now. I spoke to John and Danny. They are avoiding my email. They are miss leading the costumers. I told them send me the correct D4S what I oredered which was the 6500k and not the 6000k, and I have not gotten response for either Dany or John yet. Picture below is the 6500k on my other Lex. You can see the bluish in it.
Here is the images of the D4S that I ordered from them. There was like super while which they claim that the bulb is 6500k even though they missed label from manufacture. Sorry for the second post. I could not load both images at the same time.
Attached Images
 
ivnnln is offline   Reply With Quote
Old 03-23-14, 12:37 PM   #28
07silverIS
Driver School Candidate
Trader Score: (0)
 
Join Date: Sep 2013
Location: SC
Posts: 28
Default

Xenon Depot Is Without A Doubt The Way To Go. I Have DDM On My Camaro And Have Been Meaning To Upgrade To XD's Kit.
07silverIS is offline   Reply With Quote
Old 03-24-14, 12:11 PM   #29
XenonDepot
ClubLexus HID Kit Sponsor
Trader Score: (9)
 
XenonDepot's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Canada
Posts: 5,527
KBcarstuff XenonDepot
Default

Quote:
Originally Posted by ivnnln View Post
Be aware, XenonDepot did not have or carry D4S as 6500k, they said it was manufacture missed label as 6000k when I ordered mine later week. Their website choice during check out for D4S was with 6500k, but they updated it to 6000k. Ithey said that the 6000k should be as 6500k due to missed label. I said this is BS. I even sent them the comparison of 6000k and 6500k images, still did not hear. back from them for about a week now. I spoke to John and Danny. They are avoiding my email. They are miss leading the costumers. I told them send me the correct D4S what I oredered which was the 6500k and not the 6000k, and I have not gotten response for either Dany or John yet. Picture below is the 6500k on my other Lex. You can see the bluish in it.
We did review the pictures you provided and found no issues with the 6K D4S bulb you got. Comparing it to the picture of RX(?) that looks more like a 8000K than 6000K.

We were/are not avoiding your emails - you had contacted us and spoke to a few different representatives, and your email(s) were responded to.

If you would like something with more blue (such as the bulbs on your RX), than I would recommend going with 8000K. We can work with you on getting a set of 8000K D4S HID bulbs given the confusion.

Danny
__________________



ClubLexus SUPER SALE is on now!! - SAVE $$$
AUTHORIZED LEXUS Parts & Accessories VENDOR SINCE 2004 - SHOP WITH CONFIDENCE

Last edited by XenonDepot; 03-24-14 at 12:32 PM..
XenonDepot is offline   Reply With Quote
Old 03-24-14, 01:23 PM   #30
510to808
Pole Position
Trader Score: (0)
 
Join Date: Mar 2013
Location: CA
Posts: 263
Default

So the install for the xenon depot Is easy ? What's the fit meant for 2010 lexus is250 I'm trying to order the whole kit
510to808 is offline   Reply With Quote
Old 03-24-14, 01:23 PM
 
 
 
 
Reply

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
3 Year Update on my XenonDepot Extreme HID kit tungo Lighting 4 01-06-14 10:18 AM
DDM Tuning order options scENFORCER Lighting 4 12-06-13 06:16 PM
Quick question on fog HIDs from HID kit newbie - reflector vs. projector? calvin2376 IS - Second Generation 20 03-23-11 01:46 PM


Tags
coupon, d4s, ddm, depot, digital, hid, hidextra, ijdmtoy, kit, quality, shipping, tuning, xenon, xenondepot, xenonsupply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off

Forum Jump

All times are GMT -7. The time now is 01:15 PM.

Join ClubLexus
Advertising


Copyright © 2000-2008 Internet Brands, Inc. All Rights Reserved
Privacy Policy | Disclaimer | Terms of Use | JOBS


Get all contact info